STEM-onderwijs

Gezien onze school deel uitmaakt van de STEM-academie en inspelend op de hedendaagse situatie, kiezen wij voorecht STEM-onderwijs.

In onze schooleigen visie starten we vanuit de 4 pijlers en 5 principes.

Allereerst zijn er de pijlers die het STEM-verhaal ondersteunen. Géén van hen is een doel op zich; de vier onderdelen worden steeds samen ingezet.

Scienceexacte wetenschap

Technologytechniek en technologie

Engineeringhet ingenieursvak

Mathswiskunde

De invulling van deze pijlers vertrekt steeds vanuit deze principes:

Probleemoplossend denken

De leerlingen maken een analyse van de situatie en proberen vanuit hun kennis, ervaring en creativiteit een oplossing uit te werken.

Geïntegreerd

Het oplossen van het probleem vraagt een aanpak waarin alle vaardigheden aan bod komen.

Aantrekkelijk

Het vraagstuk moet de leerlingen prikkelen en een echte uitdaging vormen om een strategie te bedenken.

Vernieuwend

Om betekenisvol te blijven, is elke probleemstelling hedendaags en zijn de werkstukken eigentijds.

Functioneel

De opdrachten houden verband met de dagdagelijkse realiteit en zijn dus maatschappelijk relevant.

Gezien onze uitrusting, kennis en ervaring zal techniek steeds een sterke troef blijven en waken we erover deze meerwaarde te bewaren.

STEM zoekt haalbare, praktische en juiste oplossingen bij techniek.

Techniek biedt inspiratie om aan de STEM opdrachten te beginnen.

m d w d v z z
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31