Indien er problemen zijn, gaat de leerling voor de aanvang van de lessen of tijdens de pauze met het toestel naar lokaal B114.

Laat het toestel nooit door anderen herstellen: elke verandering of herstelling die niet via de leverancier gebeurt, kan de volledige garantie doen vervallen.

Voordat de leerling de laptop afgeeft dienen alle documenten door de leerling opgeslagen te worden in een online Cloudmap. Vb. “Documenten” binnen Smartschool of “Onedrive” binnen Office 365. Door herstellingen kunnen bestanden immers verloren gaan. De school is niet verantwoordelijk voor verlies van bestanden.

De leverancier, Signpost, garandeert dat een herstelling de volgende werkdag na de melding kan plaatsvinden. Indien de schade aan het toestel een langdurig ingrijpen vereist, dan krijgt de leerling een gelijkaardige laptop in bruikleen. Om een vervangtoestel te krijgen, moet het eigen toestel eerst ingeleverd worden. Na herstelling krijgt de leerling het eigen toestel terug.

  • Herstelling van software

Bij een probleem met software, wordt de software verwijderd en vervangen door nieuwe software. Hierbij bestaat de kans dat alle bestanden worden gewist. Het online opslaan van bestanden is dus uiterst belangrijk.

  • Herstelling van hardware binnen de garantie, bij schade

Bij het niet goed functioneren van de hardware, te wijten aan een defect en niet veroorzaakt door schade, is de herstelling kosteloos.
Bij een schadegeval binnen de garantieperiode is er een forfaitaire herstelkost zoals vermeldt in de overeenkomst, per schadegeval. Mogelijke schade is:

    • defect of gebarsten scherm
    • valschade
    • gebroken hoeken
    • water/vochtschade
  • Herstelling van hardware buiten de garantie, bij schade

Na het aflopen van de garantieperiode geldt de forfaitaire herstelprijs zoals vermeldt in de overeenkomst niet meer, dan worden de kostprijs van het onderdeel én de werkuren volledig aangerekend.

Het toestel zal pas hersteld worden na schriftelijke goedkeuring door de ouders. De school of de technieker neemt contact op met de ouders om een schriftelijk akkoord te verkrijgen. De herstelling dient dan eveneens te gebeuren via de leverancier van de laptop: Signpost.

Tijdens de schoolvakanties nemen leerlingen rechtstreeks contact op met de leverancier.