Laptopproject2023-07-03T10:22:37+02:00

Laptopproject

Aankoop via de webshop

Aanvraag afbetalingsplan

Laptopproject: iedere leerling vanaf de 2e graad een eigen laptop

Vanaf het 3e jaar dienen onze leerlingen over een eigen laptop te beschikken, op school en thuis.

Bovenaan deze pagina kan u de aankoopkeuze selecteren.

Waarom dit project?

De wereld van vandaag is een digitale wereld. Het gebruik van ICT is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Ook in het onderwijs wordt ICT belangrijker in lessen en leerplannen.

We zijn ervan overtuigd dat dit een meerwaarde betekent voor elke leerling:

  • Leerlingen kunnen overal en altijd aan de slag met de leerstof.

  • Leerlingen leren zelfstandiger te werken.

  • Leerlingen kunnen zelf informatie opzoeken en bronnen kritisch vergelijken.

  • Leerlingen leren technische software en digitale tools te gebruiken en kunnen ook thuis oefenen.

  • Leerlingen verhogen hun digitale geletterdheid als voorbereiding op hogere studies en/of de arbeidsmarkt.

FAQ

Hoe werkt een laptopproject2020-05-18T13:33:58+02:00

Alle leerlingen uit het 3e  en 4e jaar kopen een laptop aan via de school. Leerlingen in het 5e jaar of hoger mogen de komende schooljaren een eigen laptop gebruiken op voorwaarde dat deze aan een aantal minimumvereisten voldoet. het is belangrijk dat de laptop alle software vlot kan draaien. Hiervoor neemt u contact op met de ICT-dienst van onze school.

Waarom een laptopproject ?2020-05-18T14:11:09+02:00

Met dit laptopproject willen we investeren in de digitale toekomst van elke leerling. De middelen die zo vrijkomen investeren we in een krachtig netwerk.

Wat als je al een laptop hebt?2023-06-20T12:40:23+02:00

Leerlingen die in het schooljaar 2023-2024 in het 5e jaar of hoger zitten mogen een eigen laptop meebrengen. Leerlingen die in het schooljaar 2022-2023 in het 3e  en 4e jaar zitten, kopen de laptop via de school. Op die manier beschikt iedereen over hetzelfde toestel en verloopt de ondersteuning eenvoudiger.

Welke laptop zullen de leerlingen gebruiken?2023-07-04T09:56:23+02:00

Voor het schooljaar 2023-2024 bieden we volgend toestel aan:

Lenovo Thinkbook 14 G4(incl. draagtas)

  • Werkgeheugen: 8GB DDR4 (RAM)
  • Opslag: Interne SSD schijf van 128Gb
  • Processor: AMD Ryzen 3 – 5425U
  • Scherm: 14” FHD scherm
  • Batterij: tot 13 uur
  • OS: Windows 11 Pro NL Education
  • Service: 3 jaar garantie en full-service on site
Wat als er een probleem is?2021-06-10T14:37:03+02:00

Indien er problemen zijn, gaat de leerling voor de aanvang van de lessen of tijdens de pauze met het toestel naar lokaal B114.

Laat het toestel nooit door anderen herstellen: elke verandering of herstelling die niet via de leverancier gebeurt, kan de volledige garantie doen vervallen.

Voordat de leerling de laptop afgeeft dienen alle documenten door de leerling opgeslagen te worden in een online Cloudmap. Vb. “Documenten” binnen Smartschool of “Onedrive” binnen Office 365. Door herstellingen kunnen bestanden immers verloren gaan. De school is niet verantwoordelijk voor verlies van bestanden.

De leverancier, Signpost, garandeert dat een herstelling de volgende werkdag na de melding kan plaatsvinden. Indien de schade aan het toestel een langdurig ingrijpen vereist, dan krijgt de leerling een gelijkaardige laptop in bruikleen. Om een vervangtoestel te krijgen, moet het eigen toestel eerst ingeleverd worden. Na herstelling krijgt de leerling het eigen toestel terug.

  • Herstelling van software

Bij een probleem met software, wordt de software verwijderd en vervangen door nieuwe software. Hierbij bestaat de kans dat alle bestanden worden gewist. Het online opslaan van bestanden is dus uiterst belangrijk.

  • Herstelling van hardware binnen de garantie, bij schade

Bij het niet goed functioneren van de hardware, te wijten aan een defect en niet veroorzaakt door schade, is de herstelling kosteloos.
Bij een schadegeval binnen de garantieperiode is er een forfaitaire herstelkost zoals vermeldt in de overeenkomst, per schadegeval. Mogelijke schade is:

    • defect of gebarsten scherm
    • valschade
    • gebroken hoeken
    • water/vochtschade
  • Herstelling van hardware buiten de garantie, bij schade

Na het aflopen van de garantieperiode geldt de forfaitaire herstelprijs zoals vermeldt in de overeenkomst niet meer, dan worden de kostprijs van het onderdeel én de werkuren volledig aangerekend.

Het toestel zal pas hersteld worden na schriftelijke goedkeuring door de ouders. De school of de technieker neemt contact op met de ouders om een schriftelijk akkoord te verkrijgen. De herstelling dient dan eveneens te gebeuren via de leverancier van de laptop: Signpost.

Tijdens de schoolvakanties nemen leerlingen rechtstreeks contact op met de leverancier.

Wat als je naar een andere school gaat?2020-05-18T14:19:43+02:00

Er zijn twee mogelijkheden:

  • U heeft het toestel in één keer betaald:
    • U behoudt het toestel, de garantie en service blijft gelden gedurende de garantieperiode.
    • Bij de laptop ontvangt u een overzicht van Signpost waarop aangegeven staat wie u dient te contacteren bij problemen, dit doet u zelf.
    • De school treedt niet meer op als tussenpersoon.
      • Mail: helpdesk@signpost.be
      • Tel. +32 9 277 08 76
    • Indien u het toestel niet wenst te houden kan u dit doorverkopen op de 2dehands markt.
  • U heeft een afbetalingsplan:
    • U behoudt het toestel, het toestel wordt in één keer gefactureerd via de schoolrekening.
    • Indien nodig kan een aangepaste afbetaling, binnen het schooljaar, overeengekomen worden.
    • De garantie en service blijft gelden gedurende de garantieperiode.
    • Bij de laptop ontvangt u een overzicht van Signpost waarop aangegeven staat wie u dient te contacteren bij problemen, dit doet u zelf.
    • De school treedt niet meer op als tussenpersoon.
      • Mail: helpdesk@signpost.be
      • Tel. +32 9 277 08 76
    • Indien u het toestel niet wenst te houden kan u dit, na afbetaling, doorverkopen op de 2dehands markt.
Hoe kan je de laptop betalen?2023-06-20T11:20:50+02:00
  1. Zonder afbetalingsplan: u koopt in één keer aan en plaatst zelf de bestelling van de laptop, rechtstreeks via de webshop van Signpost. De link naar de webshop vindt u terug op deze pagina. De bestelling dient betaald te worden voor 15 juli 2023. Enkel betaalde toestellen zullen op school geleverd worden. 
  1. Met afbetalingsplan: indien het voor u financieel niet mogelijk is de laptop in een keer af te betalen, kan u een aanvraag tot aangepaste afbetaling indienen, dit voor 14 juli 2023. U betaalt de laptop in schijven terug via de schoolrekening, en dit binnen één schooljaar. Deze aanvraag doet u op deze pagina. Opgelet: wij kunnen het toestel pas bestellen als wij het papieren keuzeformulier gehandtekend terug ontvangen hebben voor 14 juli 2023.
Heb je nog andere vragen?2023-06-20T12:44:18+02:00

Neem contact op met onze ICT-coördinatoren via ict@gtimortsel.be

Ga naar de bovenkant